چیلر دستگاه لیزر

 در این مقاله قصد داریم در خصوص چیلر دستگاه لیزر بنویسیم. خوب در خصوص چیلر لیزر میتوانیم بگوییم که چیلر لیزر در واقع یک نوع دستگاهی است که حرارت را از مایع که بیشتر آب می باشد را به صورت دوره ای از تراکم بخار یا جذبی کم می کند. این مایع می‌تواند برای خنک کاری هوا یا دستگاه‌هااستفاده شود .

کاربرد چیلر دستگاه لیزر چیست؟

چیلر دستگاه لیزر

چیلر دستگاه لیزر

اشعه تشکیل شده در داخل تیوپ دستگاه لیزر گرمای یادی دارد پس باید به طریقی تیوب لیزر خنک شود تا از ترکیدن آت جلوگیری شودب ه همین منظور از دستگاهی به نام چیلرلیزر استفاده می شود.

به تعبیری دیگر سیستم گردش آبکه  توسط پمپ آبی که در داخلش تعبیه شده گرمای دستگاه را به خود  جذب کرده و توسط چیلر لیزر  خنک می کند.چیلر دستگاه لیزر لوله های تیوب دستگاه لیزررا  به خوبی را سرد میکند.

این دستگاه به گونه ای است که اگر نباشد نمیشود در واقع می توان گفت که وجود چیلر لیزر بسیار ضروری است زیرا چیلر لیزر سبب افزایش طول عمر تیوب لیزر میشود و  در غیر این صورت ( در صورتی که چیلر لیزر نباشد ) تیوب لیزر بیش از حد گرم می شود و به سرعت قدرت خود را از دست می دهد . در بعضی از مواقع حتی ممکن است تیوب لیزر بترکد.سیستم چیلر می تواند به صورت یک خروجی ، یک ورودی یا به صورت دو خروجی ، دو ورودی باشد.

همواره در نظر داشته باشید که تعویض آب دستگاه  چیلر لیزر باید هر ۶ ماه یکبار باید صورت گیرد.همچنین کیفیت آب خیلی مهم است چراکه ممکن است قدرت لیزر به طور جدی تحت تاثیر قرار بگیرد و موجب کم شدن عمر تیوب لیزر شود.فراموش نشود که چیلر را در یک مکانی که دارای  تهویه خوب و هوای خشک است قرار دهید. به تعبیر دیگر باید دمای چیلر دستگاه لیزر باید بین ۱۸-۲۲ درجه سانتیگراد باشدورطوبت محیطی که چیلر لیزر در آن است   باید بین منفی ۱۰% الی مثبت ۶۰% باشد.همواره در نظر داشته باشید که از میزان مناسب آب  چیلر دستگاه لیزر  در پشت دستگاه مطمئن شوید.البته لازم به ذکر است که در دستگاههای لیزر با ابعاد کوچک و توان پایین می توان به جای چیلر دستگاه لیزر از یک پمپ آب استفاده کرد.فراموش نکنید که آب داخل چیلر دستگاه لیزر باید حتما آب مقطر باشد تا از ایجاد رسوب در مسیر گردش آب جلوگیری شود وباید آب داخل مخزن آب، هر ماه یک بار تعویض شود.در ضمن همواره به خاطر داشته باشید که هیچگاه دستگاه را بدون آب روشن نکنید. و درب توری خنک کننده دستگاه را به منظور اطمینان از تخلیه خوب گرما ، حتما تمیز کنید.